PŘEMYSLOVSKÁ 1939/28, PRAHA 3    +420 246 090 246

Realitní makléřkou na mateřské dovolené? Proč ne?

Realitní makléřkou na mateřské dovolené? Proč ne?

29.11.2018

Přečtěte si příběh realitní makléřky Century 21 Ruby, paní Barbory Merknerové. Dozvíte se více o její cestě do světa realit. Představíme Vám její vize, profesní a životní postoje a cíle.

Na úvod krátký osobní medailonek..

Narodila jsem se v Praze a považuji se za celoživotního patriota. Kromě ročního pobytu v Madridu, kam jsem vyrazila na zkušenou, jsem zatím v jiném městě trvale nežila. Vystudovala jsem magisterský obor žurnalistika a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Deset let jsem se živila překládáním filmový scénářů a titulků z angličtiny a později i ze španělštiny. Pak ale u mě došlo k profesnímu vyhoření. Má původně zajímavá práce se po letech stala nudnou rutinou. Potřebovala jsem jít dál a posunout se kupředu v životě i profesi. A tak jsem vyměnila práci z domova a převážně elektronickou komunikaci za každodenní intenzivní práci s lidmi. A nelituji toho, byl to skvělý krok.

Proč právě práce v Century 21 Ruby?

Zaujalo mě, jak byli pohotoví. Zareagovali na můj životopis pozváním na pohovor. A to prakticky ihned. Asi do 10 minut po jeho odeslání. Hned jsem si říkala, že tam určitě někoho potřebují. A že to zřejmě budu právě já. Náhody v životě neexistují.

Začátky nebyly jednoduché, ale byla to dobrá volba, které jsem nikdy nelitovala. Těžko bych hledala někde jinde tak příjemný kolektiv – chytré a vtipné kolegy a kolegyně.

Jsem přesvědčená, že mé rozhodnutí věnovat se realitám bylo správné. Ostatně mne o tom denně přesvědčují pozitivní reakce spokojených kupujících i prodávajících. Spokojenost klienta považuji za jednu z hlavních motivací pro práci realitního makléře.

V dnešní době považuji za největší přínos této profese získání časové nezávislosti a flexibility. Mám dostatek času věnovat se svým dětem a pejskovi. Když je času více, tak s rodinou cestujeme. Dokud máme malé děti, preferujeme Evropu. Ale v plánu už je i cesta za oceán – Jižní Amerika a road trip po Severní Americe.

Jaké byly vaše začátky v realitách?

Začátky byly plné entuziasmu a naprosté neznalosti práce realitního makléře. Trvalo mi nejméně dva měsíce, než jsem se zorientovala v základní problematice obchodování s realitami. Pak už jsem jen postupně sbírala zkušenosti, a tak je tomu vlastně doteď. Člověk se učí s každým novým případem, zkrátka neustále. I to je na této práci výjimečné, nikdy se nenudíte, vždy na Vás čeká něco nového.

Komu byste doporučila práci realitního makléře?

Určitě bych práci makléře doporučila každému, koho zajímají reality. Zároveň v sobě člověk musí mít obchodního ducha, nesmí mu vadit práce pod časovým tlakem, občas také o víkendu. Určitě nedoporučuji tuto profesi někomu, kdo upřednostňuje práci v rámci přesně daných postupů a s pevnou pracovní dobou.

Stala jste se mentorem mnoha kolegů Vašeho týmu. Co vás k tomu vedlo?

Dlouho jsme v kanceláři řešili, jak nejlépe školit nováčky. Názorně prezentujeme celý záběr práce realitního makléře s cílem, co nejdříve nechat nové kolegy pracovat samostatně. Tím, že má nováček jednu osobu, na kterou se může se vším obrátit, má pocit jistoty a záruku přístupu k novým informacím. Pro mě to znamená, že se novému kolegovi mohu více individuálně věnovat a být mu k dispozici, zvláště při podpisech smluv a jednáních s klienty. Jedná se tedy o systematickou práci se začínajícími makléři. Díky ní máme alespoň jistou šanci, že jednou budeme mít kvalitní nástupce.

Co vnímáte Vy osobně jako výhodu spolupráce v rámci obchodního týmu?

Výhodou je, že slyším názory ostatních kolegů na jednání s klienty, mohu sdílet a konzultovat domlouvání exkluzivních smluv, připomínkování smluv apod. Nutí mě to přemýšlet i o jiných problémech, než které řeším ve svých obchodních případech. Moje práce je pak zajímavější. Zároveň mohu sdílet starosti s určitým případem, což je pro mě hodně podstatné. Výhodou týmové spolupráce je i vzájemná zastupitelnost. Existence podpůrného systému dodává na klidu. A celkově je práce v týmu větší zábava.

Jakým způsobem Váš tým funguje? Jak motivujete ostatní k dosahování výsledků?

Náš tým žádná přesná pravidla nemá. Řešíme to, co je aktuálně potřeba. Když potřebuje někdo pomoc, přijde za mnou, nebo zavolá přímo z pracovní schůzky s konkrétním dotazem. Velkou podporou si podle mě mohou být realitní makléři vzájemně, ale klíčová je samozřejmě vnitřní motivace každého jedince. Tato profese je zkrátka druhem podnikání a Vaši práci za Vás nikdo neudělá. Za sebe mohu ostatním poradit, pochválit je a držet jim palce.

Co je pro Vás největší odměnou při práci s týmem?

Velké zadostiučinění mi přináší radost nového kolegy z prvního uzavřeného obchodu. Skutečně mě těší, když na tom mám svůj podíl práce. Je strhující sledovat okamžik, kdy makléře nová práce baví – odsouvá ostatní aktivity do pozadí a nechává se plně pohltit obchodováním.

Vraťme se zpět k obchodu…

Ano, napadá mě pár dobrých příkladů z praxe, ve kterých se mi vždy podařilo najít řešení vedoucí k plné spokojenosti všech zúčastněných. A za svou osmiletou praxi jsem toho řešila skutečně poměrně dost. Za všechny vybírám tři své obchodní případy:

1. Příběh koupě a prodeje v rekordně krátkém čase

Kupující si zarezervovali byt a zároveň do měsíce potřebovali prodat svůj stávající. Prodávající rezervovaného bytu potřebovala v co možná nejkratším čase peníze na byt pro dceru. Vše se tedy sešlo ideálně, nicméně na práci bylo velmi málo času, termíny byly doslova šibeniční. Navzdory tomu se mi podařilo vše vyřešit v rekordně krátké době a k plné spokojenosti všech zúčastněných.

2. Příběh se šťastným koncem

Na prodávající klientku zavolala její rodina exekutory, aby se domohla dědictví. Byt jsme musely prodat za takovou cenu, aby majitelce zbyly po splacení dluhu ještě peníze na domek za Prahou. Podařilo se mi získat dobrou kupní cenu, a navíc své klientce najít vysněný domek se zahrádkou.

3. Klient pobývající dlouhodobě v zahraničí

Další klientka se rozhodla natrvalo přestěhovat do Francie. Potřebovala prodat byt v České republice, zbavit se nevýhodné hypotéky, a to vše s kompletním servisem. Klientka v té době již dlouhodobě pobývala v zahraničí. Celou transakci se podařilo uzavřít do čtyř měsíců a klientce se díky mé pomoci podařilo zároveň umořit celý nevýhodný úvěr.

Jak postupovat, když chcete co nejrychleji prodat svůj byt, dům či jinou nemovitost?

Před zahájením samotného prodeje si pečlivě nachystejte dokumentaci k nemovitosti (výpis listu vlastnictví, plánky, rozměry místností, výši poplatků…).

Sejděte se s makléřem a proberte, jak bude celý obchodní případ probíhat. Chtějte od něj profesionální rady ohledně vhodné prezentace nemovitosti, podívejte se na byt společně „očima kupujícího“. Domluvte si společnou strategii prodeje, chtějte zpětnou vazbu od zájemců o koupi. Stanovte společně reálnou prodejní cenu!

Jak koupit byt, dům či jinou nemovitost odpovídající Vašim představám?

Na to mám jednoduchou radu: „Ušetřete čas a obraťte se na odborníka!“

Ten nejprve zjistí, co přesně hledáte, domluví Vám prohlídky vybraných objektů, shrne klady a zápory jednotlivých nemovitostí. Poradí, co je investičně výhodnější. Na Vás už zbývá jen finální rozhodnutí.

Jaké je Vaše životní motto?

„Usmívejte se, zítra bude hůř.“

„Co sám nechceš, nečiň jiným.“